Historií Formule 1
Zažijte evoluci Formule 1 – od Lotusu 25 po Ferrari F138. 5 ikonických vozů na špičkovém závodním simulátoru. Ideální zážitek nebo dárek pro fanoušky F1.
Baví vás formule 1?
Nás taky, je to královna motorsportu. A vždycky byla.
Nabízíme vám unikátní možnost, projít časem vyzkoušet si nejslavnější monoposty v historii formule 1 až po současnost.
V ranných dobách se do formule 1 posadili jen skuteční piloti, chlapi s koulema. První auta měla sice brutální výkon, ale podvozek, pneumatiky a brzdy ještě nedosahovali takové pokroku, aby se jízda dala považovat za bezpečnou. Postupně, jak šel technický vývoj a zároveň se měnila pravidla, vozy získávaly zcela jiný charakter, rychlost bezpečnost. Pojďmě si společně udělat výlet historií
Lotus 25
vůz závodil v letech 1962-1967 a v roce 1963 dovezl Jima Clarka k titulu mistra světa. Vůz jako první použil hliníkový skořepinový rám. Konstruktér Colin Chapman
- Motor: 1498 cm3, V8, 195 hp
- Převodovka: ZF 5stupňová mechanická
- Hmotnost: 450 kg
Lotus 49
1967 - 1970 - za volant tohoto vozu se posadili jezdci jakoJim Clark, Graham Hill, Mario Andretti či Emerson Fittipaldi. Lotus je osazen motorem Ford DFV, který se stal jedením z nejdéle používaných motorů ve formuli 1
- Motor: Ford DFV, V8. 440 hp
- Převodovka: Hewland-Lotus 5 stupňová mechanická
- Hmotnost: 501 kg
Ferrari 312T
1975 - 1980 Ferrari s tímto vozem záskalo 4 poháry kontruktérů, tři jezdecké tituly mistra světa. A pochopitelně za jeho volantem zářil Niki Lauda, Clay Regazzoni.
- Motor: Ferrari Tipo 015, 2992 cm3, 500-515hp v 12500 otáčkách
- Převodovka: Manuální 5ti rychlostní
- Hmostnost: 575 kg
Lotus 98T
Turbo éra přinesla neuvěřitelné výkony motoru. Ačkoliv se jednalo o 1,5 litrový motor, v kvalitfikačním nastavení dával přes 1000 koní. Jeho výkon krotil Ayrton Senna.
- Motor: Renault Gordini EF15B, 1492 cm3, V6, turbo. Výkon až 1200 k, v race nastavení 800-900 k
- Hmotnost: 540 kg
Ferrari F138
Vůz sezóny 2013, za volantem Fernando Alonso a Felipe Massa.
- Motor: Ferrati Tipo 056, 2398 cm3, 750 k v 18000 otáčkých, KERS
- Převodovka: Semi automatická sekveční (pádla pod volantem)
- Hmotnost: 642 kg
Chcete vědět, jaké to bylo řídit formuli před 60 lety a dnes?
Objednejte si zážitek ještě dnes nebo darujte fanouškovi motorsportu!
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.